איתמר ציפורי – אנדורו ושטח

איתמר ציפורי ואביתרב- 2015 נכנסתי לאולם התצוגה של יבואן האופנועים עופר אבניר. הבטתי באופנוע הסופרט שעמד בשיא תפארתו בצד ימין של אולם התצוגה. בעבר היו לי כמה אופנועים כאלו. בצד שמאל של האולם – מחלקת השטח. קיבלתי החלטה ופניתי שמאלה. ככה התחלתי את החזרה שלי לעולם האנדורו.

שמי הוא איתמר ציפורי, יליד 1980, מתגורר במושב אחרי 11 שנים תל אביביות. משנת  2015 שותף ויזם בחברות סטארט אפ. והכי חשוב – אב לאביתר המדהים, יליד 2012.

דתל”ש שחי בשטח רוב חייו, כך שהתנסיתי לא מעט באופנועים ובג’יפים, אבל גם לא מעט ברגל, גם במסגרת שירותי כלוחם בסדיר ובמילואים, כבר קרוב לשני עשורים. רוב חבריי הקרובים טוענים שאני צריך לגור ליד יער, רק שיהיו שם אופנוע ותחנת דלק, ואני מסודר.

הקמת Riders for Riders

בשנת 2017 הקמתי את חברת ההפקות Riders for Riders (רוכבים למען רוכבים) המתמחה באקססטרים וספורט מוטורי ומשתפת פעולה עם טובי הרוכבים בעולם בארועים, הדרכות וטיולים.

את תחילת הפרק הנוכחי בשטח עשיתי על אופנוע מרובע 350 (ולמי שלא הבין, הכוונה היא לאופנוע אוסטרי 4 פעימות בנפח 350 סמ”ק).מאז החלפתי לא מעט כלים עד שהתייצבתי על הכלי המושלם עבורי הוסקוורנה 300. לא תיארתי לעצמי שכך יהיה, אבל מי ידע לאן יובילו אותי החיים. המציאות על כוכב הלכת שלנו דינמית מאוד ונבואה זה לא ממש הצד החזק שלי. החלטתי סופית שבלית ברירה, אני, איתמר ציפורי, אמשיך את שארית חיי בבוץ ובלכלוך, בסלעים ובפודרה, בקוליסים ובדרדרת – כי זה הדבר שהכי קרוב ללב שלי וכל התחביבים שלי מסתכמים בסופו של יום ביער ובסלעים.

מפעם לפעם, אני נהנה מפריבילגיה של סגנונות רכיבה מגוונים, כמו סינגלים, דוכים, שבילים, דרדרות, ‘שיגורים’ ועוד. קצת מצחיק לומר, אבל שיגור הוא מונח שקיים בעולם השטח. הכוונה היא לסיים עלייה או טיפוס, כשהרוכב מתנתק מהאופנוע וזה האחרון – האופנוע – ממשיך את הטיפוס לבד בקפיצה קטנה או גדולה באוויר והרוכב זוחל מעלה בכוחות אחרונים.

WhatsApp Image 2018-12-24 at 16.53.29 (2)

בפועל פגשתי בתחום הזה מגוון רחב של אנשים מדהימים מכל הספקטרום – אנשי עסקים, מהנדסים, שוטרים, עורכי דין, סוחרי ירקות, חקלאים, אנשי בידור ועוד.  פגשתי ילדים רוכבים בגיל 4, 8, וגם בני 16, פגשתי גם בני 70. פגשתי רוכבים, פגשתי רוכבות. הכל – מכל וכל.
בחרתי לחבק את הספורט הזה בשתי ידיים, ולא רק לגעת בו בנקודה מסוימת בו. לכן, אני חושב שיהיה זה נפלא אם ניכנס באתר זה לנבכי התחום ולעובי הקורה במבט אישי, במיוחד בתור מי שמוגדר ‘תושב חוזר’ כמוני…

ארצנו הקטנה היא גן עדן לאינדורו. יש יערות, יש מדבר, יש אזורים שטוחים ויש הרריים, יש מסולעים ויש חוליים ועוד ועוד. לכל אזור יש את הרוכבים שלו, ועדיין כמעט כל רוכב מנסה גם וגם וגם – מכל סוג ומין. היכולת להעמיס אופנוע על נגרר ולהגיע לכל פינה בארץ הופכת את השטחים לנגישים ומעניינים. חלק מהמסלולים מאופיינים בסלעים, חלק קצת פחות – אבל זה לא העיקר, אלא רק חלק מהשלם.
WhatsApp Image 2018-12-24 at 16.53.30 (1)

אינדורו היה כאן תמיד. בעצם, כמעט תמיד, לפחות כבר כמה עשורים. לאחרונה, ובעיניי גם בהכרח בגלל הרשתות החברתיות – נוצרה בישראל חממה ותרבות של ממש בעולם האנדורו, שאני שמח להיות חלק ממנה.
קבוצה כמו “מועדון זולו” שיצרה תרבות של ממש בתחום וקבעה בין השאר את הסלוגן “רוכבים בדרך ארץ” וקבוצת “מתחילים בשטח” שהצטרפה לדרך משותפת – ויחד – כשתי הקבוצות הגדולות בארץ ברשתות החברתיות בנו בעצם מארג אנושי מדהים שהופך את כל התחביב הזה למשהו מיוחד עם קו ערכי-תרבותי שלא רואים בכל ספורט.
גם שמירה על הטבע, גם שמירה על שיח מכבד וראוי, גם יצירת מפגשים של מאות רוכבים מדי שנה וגם קידום הספורט המוטורי במובן זה או אחר.
בינתיים – הספקנו לחבק את התחום גם בפועל.
הקמתי את רוכבים למען רוכבים- Riders For Riders
יחד עם 2 חברי הטובים.
דור שוורץ ופרדי עומר FRT
על מנת לחשוף את הרוכבים בארץ לטובי הרוכבים והמדריכים בעולם.
יצרנו עשרות ארועים ולמעלה מ- 1500 משתתפים בארועים השונים
אירחנו פה את הטופ העולמי..
גוני ווקר – Johnny Walker
בילי בולט – Billy Bolt
רומן מריו – Roman Mario
טים קולמן – Tim Coleman
ליי וולטרס – Lee Walters
וויד יאנג – Wade Young
קודי ווב – Cody Webb

מנואל לטנביכר – Manuel Lettenbicher

ומצפים לארח פה רוכבים/מדריכים נוספים מהטופ גולד העולמי.
יצרנו מודעות וסיקור חיובי
הדרכות ילדים
אנדורו/ הארד אנדורו/ טריאל
יצאנו לסקר תחרויות בעולם
יצאנו לרכוב בעולם
וכך האנדורו הפך לדרך חיים..

באתר זה אשתף איתכם רגעים וחוויות, תמונות, המלצות והדרכות הקשורות לאנדורו.
שלכם,
איתמר ציפורי