רוכב מתחיל ? הנה כמה טיפים לבחירת ציוד רכיבה

OmG-62אחרי שאת ההחלטה להיכנס לתחום רכיבת השטח כבר עשינו ,את עיקר ההוצאה (אופנוע) כבר הוצאנו ,מסתבר שיש עוד כמה הוצאות חשובות לא פחות ,אם לא יותר ,שחיוניות לנו אישית כדי להתחיל לרכב בבטחה..

אתחיל בסקירת ציוד לרוכב המתחיל ,שאני,איתמר ציפורי,חושב שחיוני לתחילת רכיבה בשטח ,אסקור גם ציוד שרבים חושבים שהוא מעבר לסטנדרטי אבל הופך ליותר ויותר חיוני מעבר לציוד המוכר והשכיח יותר ,אציין גם טווחי מחיר לעזור בחישוב חבילת מיגון כוללת.

  1. מגפיים – פריט חובה -ישנם פשוטים יותר ללא ציר במחירים של עד 1500-1700 ש”ח ,יגנו על הרגל,אך פחות גמישים לתפעול רגליות האופנוע..

      עם ציר – מגף גמיש יותר ,מחירים שיכולים להגיע גם ל2500 ש”ח ,מומלצים יותר בגלל הגמישות.

      בכל מקרה לא ממליץ לרכוב ללא מגפיים או עם מגף צבאי או מגף דו”ש (אלא אם אתם רוכבי שבילים בלבד).

  1. קסדה – פריט חובה – יש קסדות מ 500-4000 ש”ח ,רובן נבדלות באיכות החומרים (תרכובות קרבון,או פוליקרבונט) ריפוד ,מצחיה ,מפתח למשקף וכיו”ב . קנו את מה שמרגיש לכם נוח ,ומתאים לכיסכם ובעל תקן מקומי/אירופאי ECE/אמריקאי DOT ,שימו לב !! לקסדה אורך חיים בן 4-5 שנים ולרוב בשטח אף פחות ,שימו לב לתאריכי היצור של הקסדות שמציעים לכם ,לרוב מחירים אטרקטיביים משקפים קסדה שנמכרת עם אורך חיים קצר.רוב הקסדות הטובות נעות מ1000-2000 ש”ח ,יש יקרות יותר עם מערכות ציפה MIPS או כל מיני פיצ’רים אחרים שמייקרים אותם כמו ה6D וכיו”ב.
  2. משקף אבק – חובה -להגנה על העיניים מענפים למי שרוכב בשטח צפוף ,ועד להגנה מפני אבק,חרקים או חצץ מהרוכב שלפניך בשטח פתוח יותר ,עלויות מ200 – 500 ש”ח ,יש מגוון צבעים של עדשות לכל סוגי מזג האוויר ותנאי הרכיבה ,בחרו עדשה לפי השעות ביום שאתם רוכבים ,עם/נגד כיוון השמש (מסלולים קבועים) ,רכיבה ביערות שהם חשוכים יותר או במדבר שטוף שמש.

  4. מיגוני גוף – חובה –

צביצב -מיגון גוף שמונע בעיקר כניסה/השתפדות על סלעים ,ענפים וכיו”ב לרכיבת אינדורו אני ממליץ על מיגון קדמי ואחורי ,בניגוד למוטוקרוס שם יש רוכבים שמשתמשים במיגון חזה בלבד.מ300-900 ש”ח.

מגיני מרפקים -או מפלסטיק קשיח ,ללא / עם מפרק ,או מחומרים סופגי אנרגיה כגון 3DF ,שמשולבים שרוול בד גמיש למיקום וייצוב המגן על המרפק.מ150-400 ש”ח לזוג.

מגיני ברכיים – עם / בלי ציר ,מגינים בעיקר נגד שפשופים ומכות יבשות .עלות מ200-500 ש”ח.

ברייסים (תומכי ברך) -אולי לא נחשבים בחבילת הבסיס כMUST אך מבחינת חשיבותם ? היא גבוהה ,יתמכו בברך וימזערו פריקות ושבירות של הברך ,לאו דווקא קרעים ברצועות אבל הנחיצות שלהם מוכיחה את עצמה נוכח השכיחות הגבוהה של פציעות ברכיים בענף הזה ,בנוסף לייצוב תמיכת הברך ,והפחתת העומס עליה ,ישנו גם אלמנט מיגון לפיקת הברך כך שלא תצטרכו מגיני ברכיים נוסף.מחירים  מ2000  ש”ח לזוג ועד ל8000 במדידה אישית ויציקה לפי תוואי הרגל.

תומך צוואר -גם לא נחשב בחבילת הבסיס אך הולך ותופס מקום חיוני בתיק הציוד- מחירים נעים מ500 ש”ח למגינים מספוג קשיח ועד ל2000 ש”ח למגן צוואר מקרבון או פולימר שתפקידם למנוע שבירות מפרקת.

5. ביגוד – רצוי ומומלץ – מקל על הרכיבה ,ואני אישית אוהב שיהיה לי נוח לרכב ,אז אני בוחר ביגוד מנדף זיעה ,מאוורר ,רחב דיו להכיל את כל מיגוני הגוף מתחת לחולצה והמכנס,וכפפות עמידות וגמישות.סט (מכנסחולצהכפפות) יכול להתחיל מ-650-700 ₪ וכפפות בנפרד נעות סביב 170 ₪

6. תיק שתייה -חובה -לשקית מים וכלים חיוניים לתיקוני עזרה ראשונה בשטח -מ200 – 600 ש”ח.

זכרו לרוקן את המים מהשקית ולאחסן אותה במקפיא בסיום הרכיבה כדי למנוע התפתחות בקטריות.

7. תיק כלים – לא חובה – אבל מקל בנשיאת כלים לתיקון ,כלים ,לא חובה כי אפשר לשאת חלק גדול מהכלים בתיק השתייה אם הוא גדול מספיק ,ממליץ על תיק מותן שמקל בנשיאת כלים ולא מכביד יתר על הגב .200-350 ש”ח.

8. המלצה נוספת – ערכת עזרה ראשונה -יש לא מעט ערכות קטנות יחסית במחירים של כמה עשות שקלים -או מאיביי ,או בסופרפארם .

זכרו !!

ההמלצות הן כלליות – קנו את הציוד הנוח והיקר ביותר שידכם משגת ,הציוד הטוב ביותר יקל עליכם את הרכיבה בשטח.

לפני הסוף אי אפשר בלי כמה המלצות ,כי אחרי הכל מאחורי הציוד עומדים אנשים שעושים את חווית הקניה ,יש לא מעט חנויות טובות והרבה יצרנים טובים אבל אלו המקומות שאני נהנה לרכוש מהם ציוד ועבורי הן שילוב של כל מה שכל צרכן מחפש לרבות תחושה ביתית ושירות אישי :

פוקס הד..אדי קלדס

אביזריון/ האסקי שופ תל אביב

ירימי רייסינג

אלעד ששון klim

מוטוליין עפולה

נתראה בשטח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *