על אליפות ישראל במרוצי אנדורו

עד לשנים האחרונות, נערכו בישראל מרוצי אנדורו באופן שאינו תדיר. ב-2016, בפעם הראשונה מאז שנחקק חוק הספורט המוטורי, התקיימה אליפות ישראל במרוצי אנדורו בתמיכה של הרשות לנהיגה ספורטיבית במשרד התרבות והספורט, ובארגון התאחדות הספורט המוטורי בישראל. העונה כללה 7 מרוצי ליגה, בכל אחד מהם צברו המשתתפים נקודות. איתמר ציפורי מציין כי המרוצים הם רשמיים ובאישור התאחדות הספורט המוטורי בישראל.

2109-itamarzipori2אליפות ישראל במרוצי אנדורו מחולקת לקטגוריות בהתאם לנפח המנוע – E1, E2 ו-E3. המרוץ הראשון נערך בקצרין בדצמבר 2015. יתר המרוצים נערכו אחת לחודש באזור אחר: פצאל, אשדוד, בקעת הירדן, נעורה, גלבוע ובית קשת, שם נערך המרוץ האחרון לעונה. איתמר ציפורי מוסיף כי שבעת המרוצים משלבים בין סגנון הייר-סקרמבלר לסגנון ספיישל טסט.

באופן אישי, נחשף איתמר ציפורי לליגה בארץ בתחום האנדורו והן בתחום המוטוקרוס, הנערכת בווינגייט. “התחום הזה היה מחתרתי במשך שנים רבות, ויש מחבריי שהשתתפו ומספרים שהוא היה קיצוני בעומס. לצערנו, מדינת ישראל מתעוררת רק לאחרונה ומעודדת את התחום. יש עוד המון תקלות וקשיים, והדבר שונה מכל מדינה מערבית בעולם. כיום, אין מדינה מערבית בעולם שאין בה מסלול מוטוקרוס לאימונים. אבל אנשים לא אמרו נואש, וקורה כאן משהו מדהים”, הוא מציין.

“למשל, לקחתי את בני לצפות בתחרויות מוטוקרוס בווינגייט ונחשפתי לישראלים מכל הגילאים, גברים, נשים ונוער שעושים זאת, ברמות השונות – ומה שאפיין את כולם הוא התמדה, נחישות וחוצפה”, הוא מציין. בנוסף, במשך שנים עודד איתמר ציפורי קבוצות ישראליות שהשתתפו בתחרויות בחו”ל. בשנה האחרונה הוא הוסיף עוד תחום שהוא עוקב אחריו – הבחורים הצעירים שמתחרים במוטוקרוס / אינדורו בחו”ל. כבוד גדול!

צפו בסרטון מתוך אחד המרוצים באליפות, שנערך בפצאל:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *